Pečivo a diéta nejdú dohromady? Nezmysel! - S výberom radí Petr Havlíček (video)

vynecháva pri redukčnej diéte pečivo je rozšírený mýtus. Ak to tak robíte, zvyšujete riziko toho, že sa dostanete do režimu energetickej úspornosti. Pečivo a iné prílohy môžete obmedziť, ale nie je úplne vyškrtnúť zo svojho jedálnička.


Ako si vybrať to správne pečivo, radí dietologička Karolína Hlavatá a špecialista na výživu Petr Havlíček.

Dôležité zásady

  • Všeobecne platí, že je lepšie dať prednosť pečivu tmavému, celozrnnému než pečivu z bielej múky. Celozrnné pečivo je nutrične hodnotnejšie. V celozrnnej múke sú totiž rozomleté ??celé zrná a všetky hodnotné látky v nich obsiahnuté sa tak dostanú aj do múky.
    • S vysokým obsahom vlákniny a nízkym obsahom sodíka
    • Okrem celozrnného pečiva môžete v obchode siahnuť aj po pečive žitnom. "Ražné pečivo je dobrou voľbou. Má viac vlákniny, viac vitamínu i minerálov,"uvádza špecialista na výživu Petr Havlíček výhody oproti klasickému pšeničnému pečive.
    • Hľadať na pečive sa oplatí aj označenie "s vysokým obsahom vlákniny". To znamená, že má minimálne 6% vlákniny. "Vláknina je pre náš organizmus veľmi cenná. Navodí nielen pocit sýtosti, ale v črevách navyše plní aj funkciu kefky, čistí ich a chráni pred nádorovými ochoreniami a funguje ako prevencia zápchy,"volá doktorka Hlavatá výhody vlákniny.

    Naopak je potreba strážiť podiel sodíka. Ten by mal byť čo najnižší, takže je vhodné sa úplne vyhnúť druhom, ktoré sú posypané soľou. Ako vyberať správne v obchode pečivo vám v tomto videu poradia dietologička Karolína Hlavatá a špecialista na výživu Petr Havlíček.

    Zorientujte sa v nápisoch

    Pokiaľ u pečiva narazíte na nápis cereálne, nie je to zárukou zdravšieho pečiva. "Cereálne znamená obilninový az obilnín sú vyrobené všetky druhy pečiva," objasňuje dietologička Karolína Hlavatá. Ak chcete jesť zdravo, hľadajte slovíčko celozrnný, nie cereálne. Pri každom druhu pečiva musia byť uvedené základné informácie o tom, z čoho je vyrobený. Zákon predpisuje, že toto oznámenie musí byť zostupnej. Ak je teda napríklad u chleba uvedené, že je ražno-pšeničný, prevažuje u neho ražná múka. U pšenično-ražného zase prevažuje pšenica. Ak si kupujete takzvané viaczrnné pečivo, znamená to, že je vyrobené z niekoľkých druhov múky - pšeničné, ražné, ovsené. "Ale vôbec to neznamená, že tam nájdete múku celozrnnú," upozorňuje Karolína Hlavatá. Ďalšie "nebezpečenstvo" predstavuje pečivo tmavej farby. "Tmavá farba nie je zárukou pečiva celozrnného. Čo je tmavé, môže byť zafarbené alebo ražnej,"hovorí Petr Havlíček.


    Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí: